Oplossingsgericht en gedreven door data-inzichten in de luchtvaart.
Michael’s reis in de luchtvaart begon al vroeg, gevormd door een leven over verschillende continenten en een familietraditie in de luchtvaart. In zijn jeugd heeft hij in Oman, Nederland en Schotland gewoond — ervaringen die zijn liefde voor reizen en een globaal perspectief hebben bevorderd. Met een grootvader die commercieel piloot was en een vader die gepassioneerd was over recreatief vliegen, ontwikkelde Michael al vroeg een fascinatie voor de luchtvaart, wat hem van nature naar een carrière in dit vak leidde.
In 2012, na het behalen van een zweefvliegtuigbeurs, verhuisde Michael van Schotland naar Nederland om Luchtvaarttechniek te studeren aan de TU Delft. Tijdens zijn Master specialiseerde hij zich in Air Transport en Operations, waarbij hij zich in zijn scriptie richtte op het bouwen van een machine learning-model om taxi-uittijden op de luchthaven van Wenen te voorspellen — een reflectie van zijn toewijding aan het bevorderen van efficiëntie en innovatie in het vakgebied.
Opgegroeid in de Schotse hooglanden ontwikkelde Michael een liefde voor de natuur. Hoewel Nederland geen bergen heeft, blijft hij actief door hard te lopen en te fietsen in het Nederlandse landschap, evenals door golf te spelen. In zijn vrije tijd is hij ook een casual muzikant, gamer en hobbykok.
Bij MovingDot werkt Michael op verschillende gebieden, waaronder luchtvaartontwerp, veiligheid en data-analyse. Hij speelt een sleutelrol in het Dutch Airspace Redesign Programme als onderdeel van de Safety Office en als CONOPS-schrijver, en heeft veiligheidsevaluaties uitgevoerd voor offshore helikopteroperaties in Nederland, evenals voor wijzigingen in luchtverkeersbeheer en navigatie-infrastructuur in het Nederlandse Caribisch gebied. Michael heeft ook een bijzondere interesse in data-analyse, met ervaring in werkdrukstudies voor luchtverkeersleiders en geluidsmetingen voor nieuwe operaties op Schiphol.