Magnetische variatie (MAGVAR) is altijd een uitdaging geweest in de luchtvaart, vooral voor het ontwerp en de toepassing van verschillende instrumentvliegprocedures. Niet alleen de instrumentvliegprocedures worden beïnvloed, maar ook de bewegwijzering op luchthavens en de nummering van de start- en landingsbanen. ICAO adviseert om de magnetische variatie periodiek bij te werken en aangepaste charts te publiceren op een publicatiedatum van een jaar dat deelbaar is door 5, d.w.z. 2015, 2020, etc.
Wat betekent het voor uw organisatie? Gepubliceerde instrumentprocedures moeten periodiek bijgewerkt worden om discrepanties tussen vliegtuigsystemen en bronkaarten te voorkomen. Als luchthaven operator dient nummering van start- en landingsbanen gecontroleerd en, indien van toepassing, hernummerd te worden.
De MovingDot aanpak: waarom zou u deze activiteit niet combineren met een compliance check van uw luchtvaartpublicaties en de laatste relevante ICAO-wijzigingen implementeren?
Onze experts hebben de afgelopen maanden samengewerkt met onze partners in het Caribisch gebied (ANSA, AAA en DC-ANSP) om al hun luchtvaartpublicaties te herzien en bij te werken, waardoor de veiligheid van hun procedures is verbeterd. Na een eerste compliance check is hun luchtvaartpublicatie (AIP en kaarten) voor Beatrix, Hato en Flamingo Airports bijgewerkt en in overeenstemming gebracht met de nieuwste ICAO regelgeving.
Bij MovingDot denken we graag met onze klanten mee en zoeken we naar effectieve oplossingen.