Multidisciplinair, georganiseerd, en met oog voor detail.
Ruben is al sinds zijn jeugd gefascineerd door luchtvaart. Na school bracht hij uren door met het spelen van verschillende vluchtsimulators en werd hij altijd extra enthousiast van vliegvakanties. Hij combineerde zijn passie voor luchtvaart met andere interesses, zoals management en operationele processen, door een bachelor in Systems Engineering, Policy Analysis and Management in het domein van Transport & Logistiek te volgen aan de TU Delft. Naast zijn bachelor volgde hij ook een Honours programma, met een gepubliceerd artikel over ‘perceived accessibility’ van langeafstandsvluchten tot gevolg.
Tijdens zijn bachelor kreeg Ruben een echte interesse in organisatorisch, operationeel en procesmanagement. Dit leidde tot de beslissing om twee masteropleidingen tegelijk te gaan te volgen: de eerste aan de TU Delft om zich verder te specialiseren in transportnetwerkontwerp met een focus op luchtvaart, en een tweede parttime master in management en bedrijfsadministratie aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Zijn twee scripties voor de masters hadden wederom een luchtvaart-thema. De eerste, aan de Erasmus Universiteit, onderzocht de impact van financiële investeringen in de uitbreiding van de luchthavencapaciteit op vertrekvertragingen. De tweede, aan de TU Delft, betrof het ontwikkelen van een op radar gebaseerd simulatiemodel voor verschillende beleidsalternatieven voor operationeel sleepbeleid op Schiphol.
Bij MovingDot heeft Ruben bijgedragen aan de implementatie van het verminderen van vliegtuig motoren/APU gebruik/emissies bij Schiphol, het ontwerpen van nieuwe vliegprocedures voor het ANWB ambulancehelikopter programma, en werkt hij mee aan de ontwikkeling van FastDot, een fast-time simulator van grondverkeer op vliegvelden.
In zijn vrije tijd geniet Ruben van sporten zoals hockey en zaalvoetbal, en in het weekend zou je hem ook op de wielrenfiets aan kunnen treffen.